درآمد بورس

درآمد بورس بازان چقدر است؟ به دلیل وجود عوامل بسیار، تعیین اهداف واقع‌بینانه درآمد از بورس، سؤالی دشوار است. روش هر معامله‌گر متفاوت است ولی واقعیت این است که بیشتر معامله گران پول خود را از دست می‌دهند!

دلیل آن این است که معامله‌گری (برخلاف تصور عامه) سخت است و به تلاش و نظم واقعی برای کسب موفقیت نیاز دارد. همچنین فهمیدن این‌که درآمد بورس بازان چقدر است غیرممکن است، زیرا فقط چند نفر این اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند و کسانی هم که این کار را انجام می‌دهند، ممکن است حقیقت را بیان نکنند.

این مقاله را با نگاه کردن به درآمد برخی معامله گران مستقل بورس ایران از طریق اطلاعات و تجربیات شخصی می‌باشد.

درآمد بورس بازان چقدر است؟

هیچ محدودیتی در میزان معاملات شما وجود ندارد! می‌توانید میلیون‌ها تومان پول به دست آورید. همه‌چیز امکان‌پذیر است به همین دلیل بسیاری از مردم سعی می‌کنند یاد بگیرند چگونه معامله‌گری کنند.

یک سهم پتانسیل این را دارد که در طول مدت چند ماه چند صد درصد بازدهی داشته باشد و یا بلعکس قیمت آن‌یک سوم شود!

صبر کنید! درآمد بورس چالش‌برانگیز است

قبل از این‌که دیوانه‌وار شروع به ریختن وجوه نقد فراوان به یک حساب معاملاتی خود کنید، صبر نمایید. باید به شما گوشزد کنم که، فقط چند نفر از نزدیک‌ترین دوستانم را می‌شناسم که در بورس ثروتمند شده‌اند!

شاید تصور کنید درآمد بورس بازان وابسته به معاملاتی پرسود است اما حقیقت آن‌ها یاد گرفته‌اند چطور باید در بازار بمانند! شاید باور نکنید اما برخلاف تصور عامه بورس بازان حرفه‌ای ممکن است طی مدت (حتی یک‌ساله) بازدهی منفی داشته باشند.

آنچه مسلم است میزان این ضرر کاملاً کنترل‌شده است. بورس بازان حرفه‌ای آموخته‌اند باید در بازار پرتلاطم سرمایه خود را حفظ کنند و در شاخص سبز بازار، بهترین بهره را از موج‌سواری بر روی قیمت‌ها برد.

حرفه معامله‌گری کاری سخت است و برای رسیدن به آن بایستی استادی ماهر درزمینهٔ ترید و انضباط باشید تا بتوانید مقدار قابل‌توجهی پول به دست آورید.

ما می‌توانستیم سناریو را در تمام طول روز بازی کنیم، به همین دلیل است که در مرحله اول تعداد زیادی از مردم وارد بازار بورس می‌شوند. آن‌ها دستیابی به فرصت‌های میلیونی را امکان‌پذیر می‌دانند و به دلیل که عدم نظم و آگاهی از اینکه چه‌کار می‌کنند چندین میلیون تومان پول را در معاملاتشان از دست می‌دهند.

محاسبات درآمد بورس بازان

بیایید اعداد واقعی پتانسیل سود را محاسبه کنیم. اولین چیزی که باید بدانید این است که استفاده از بهره مرکب در معامله‌گری راهی عالی برای به حداکثر رساندن سود است و به‌واسطه آن میزان به‌سرعت حساب را رشد داد، البته اگر نظم داشته باشید. مشکل اساسی همین است که اکثریت مردم چنین نظم و دسیپلینی (انضباطی) ندارند.

اما به خاطر این مقاله، می‌خواهم فرض کنم شما دارای دیسیپلین (نظم) معاملاتی هستید و توانایی دنبال کردن سیستم معاملاتی خود رادارید؛ طرح مدیریت ریسک.

مسئله مهم این است که مجبور نیستید برای به دست آوردن سودی قابل‌توجه ریسک کنید. بگذارید مثالی بزنم:

شما حسابی با حدود ۱۰ میلیون تومان دارید و می‌خواهید به درآمدی ۲.۵ درصدی در ماه باهدف ۳۰٪ رشد حساب در سال برسید. در اینجا تصمیم می‌گیرید که فقط ۱۰% میزان سرمایه خود را بر روی هر سهم ریسک کنید. ریسک۰ ۱٪ برای ۱۰ میلیون تومان معادل یک‌میلیون تومان در هر سهم است،

اینک اعداد بسیار بیشتری وجود دارد که باید محاسبه شوند، مانند میزان برد شما (success rate) و نسبت بازگشت مالی (R/R). بنابراین سناریوها می‌توانند برای همیشه ادامه داشته باشند.

حال تصور کنید از میان ۱۰معامله پیش رو، پنج معامله را با میانگین ضرر ۱۰% نقد می‌کنید. از این میان تعداد ۵ معامله دیگر وجود دارد تصور کنید سناریو برای این پنج معامله به این شکل است: سه معامله سودی میانگین ۱۷% (تا اینجا تقریباً سربه‌سر هستیم!) و دو معامله دیگر سودی میانگین ۲۰% را عاید شما می‌کند. در این صورت سود نهایی شما (با فرض صفر بودن کارمزد معاملات) حدود ۴۰% مثبت است! این درواقع اصلی بنام ۲۰/۸۰ در معامله‌گری است که در وبینار کلیدهای طلایی موفقیت در بور س به توضیح مبسوط آن پرداختیم.

درآمد بورس بازان در مقایسه با درآمد املاک

درآمد بورس را  با درآمد ناشی از املاک و مستغلات که ممکن است فردی برای رسیدن به سود ۲.۵٪ مجبور به انجام یک معامله بزرگ شود، مقایسه کنید. برای مثال، می‌توانید با ۲۰۰ میلیون تومان یا بیشتر یک‌خانه را خریداری و در چنین معامله‌ای بدون داشتن یک حساب ۱۰میلیون تومانی، به میزان ۲.۵٪ کسب درآمد کنید.

به‌طور بالقوه می‌توانستید ۲.۵٪ در یک معامله در بازار بورس سود به دست آورید در مقابل پول و زمان بسیار بیشتری که در یک سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات موجود است.

به‌طور میانگین این می‌تواند تنها معامله شما باشد که در آن ماه به‌منظور کسب درآمدی زیاد در املاک و مستغلات انجام می‌دهید. نتیجه‌گیری ساده است: بورس دارای پتانسیل باورنکردنی جهت کسب درآمد است و می‌تواند به‌راحتی از املاک و مستغلات با ریسکی بسیار کم پیشی بگیرد!

من نمی‌توانم به سرمایه‌گذاری‌های زیادی که هرساله در حدود ۱۰۰٪ ROI انجام می‌دهند، فکر کنم. بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم تا چه اندازه سخت است که این را با مدیریت ریسک کم تا متوسط، ​​انجام دهیم.

حال که در بازار بیش از این قابل‌اجرا است، به ۶% ترکیبی در ماه رسیده است. اگر به سودآوری خود به‌عنوان یک معامله‌گر اعتماد داشته باشید و مایل به ریسک کردن باشید، مثلاً ۳٪ از حسابتان در هر معامله، سپس با نسبت RR  ۱: ۲ به‌راحتی می‌توانید این درصد را با یک معامله در ماه به دست بیاورید.

بورس یک‌راه سرمایه‌گذاری عالی است اگر باور کنید باید آن را  آهسته و پیوسته انجام دهید و در بلندمدت بر روی آن تمرکز کنید.

درآمد حرفه ای ها واقعا فوق العادست!

نتیجه بحث: اگر بتوانیم دیدگاهی واقع‌بینانه از بورس داشته باشیم، احتمال بیشتری در جهت تعیین اهداف معقول و حفظ استراتژی تجاری سودآور که برایمان در طولانی‌مدت درآمد ثابتی از بورس داشته باشد، خواهیم داشت. اگر سخن مرا باور نمی‌کنید نگاهی به ماشین‌حساب ترکیبی بورس بی اندازید. در آن به همه‌چیزهایی که در مورد میزان درآمد بورس باید بدانید به شما  ارائه خواهد شد.

هیچ‌چیز نمی‌تواند انسانی با نگرش ذهنی مناسب را از دستیابی به هدفش متوقف کند…

برای اطلاع از آخرین اخبار بورس به سایتشهر24  مراجعه کنید
اگر قصد سرمایه گذاری روی بورس دارید به آگهی رایگان سایت شهر۲۴ سر بزنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.